10 sposobów, dzięki którym nie przepalisz budżetu w Google Ads

Rafał Kałużny
28 grudnia, 2022
0 Komentarzy

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy lub dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z reklamami internetowymi, prawdopodobnie martwisz się o to, czy twoje pieniądze są dobrze wydawane. Google Ads to potężne narzędzie, które może pomóc Ci zwiększyć ruch na stronie i zdobyć nowych klientów, ale nieumiejętne jego wykorzystanie może sprawić, że szybko przepalisz swój budżet.

SPIS TREŚCI:

    1. Określ cel reklamy

    Zanim zaczniesz tworzyć reklamy w Google Ads, ważne jest, abyś dokładnie wiedział, co chcesz osiągnąć. Czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie? Sprzedać więcej produktów? Zdobyć nowych klientów? Określenie celu pomoże Ci skupić się na odpowiednich słowach kluczowych i grupach docelowych, a także pozwoli lepiej mierzyć sukces reklamy.

    Reklama to inwestycja, a nie wydatek.

    2. Używaj spójnych i przyciągających uwagę nagłówków

    Nagłówki są pierwszą rzeczą, którą widzi potencjalny klient, dlatego ważne jest, aby były one atrakcyjne i przyciągały uwagę. Upewnij się, że są one spójne z resztą reklamy i odzwierciedlają to, co oferujesz. Dzięki temu będziesz w stanie zainteresować swoich odbiorców i zachęcić ich do dalszego zapoznawania się z reklamą.

    3. Dostosuj reklamę do swoich odbiorców

    Google Ads umożliwia tworzenie różnych reklam dla różnych grup docelowych, co pozwala dostosować reklamy do potrzeb i zainteresowań swoich odbiorców. Jeżeli znasz dobrze swoją grupę docelową, to powinieneś określić lokalizację, wiek i płeć swoich odbiorców, dzięki czemu reklamy będą bardziej skuteczne i trafią do odpowiednich osób. Pamiętaj aby przy lokalizacji zaznaczyć opcję "Obecność", jeżeli zależy Ci na osobach mieszkających lub znajdujących się w danej lokalizacji, np. w przypadku lokalnego sklepu. W przypadku opcji domyślnej "Obeność lub zainteresowanie" reklama trafi do ludzi, którzy nie znajdują się w danej lokalizacji, a np. szukają noclegu.
    Jeżeli nie znasz swojej grupy docelowej, z czasem przeanalizuj dane z Google Ads i doprecyzuj reklamy do Twoich odbiorców.

    Jak przełączyć lokalizacje na Obecność.

    4. Korzystaj z precyzyjnych słów kluczowych

    Słowa kluczowe są niezwykle ważne w Google Ads, ponieważ to one decydują o tym, kiedy Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby wybierać precyzyjne słowa kluczowe, które odzwierciedlają to, co oferujesz i są związane z zainteresowaniami Twoich klientów.
    Przykład:
    Jesteś fotografem ślubnym. Dodajesz do reklamy w wyszukiwarce słowo kluczowe "Fotograf". Przy tak ogólnym słowie, możesz trafić do ludzi szukających fotografa produktowego, itp. Do tego jeżeli nie sprecyzowałeś lokalizacji, to wyszukają Cię ludzie z całej Polski. Zamiast tego możesz użyć „Fotograf Ślubny Rzeszów”, tym sposobem możesz zaoszczędzić sporo budżetu. Kolejną sprawą jest typ dopasowania. W Google Ads mamy 3 typy dopasowania słów kluczowych:

    • Fotograf Ślubny Warszawa - Dopasowanie przybliżone - Najbardziej ogólne. W tym przypadku nawet słowo Fotograf może zostać zamienione na inne bliskoznaczne, np. Zdjęcia Ślubne Mokotów lub nawet na nazwę firmy konkurencji.
    • Fotograf Ślubny Warszawa - Dopasowane do wyrażenia - Sprawdzi się w większości przypadków. Słowa nie zostaną zamienione, a jedynie do całej frazy mogą zostać doklejone inne słowo, które nie zmieni znacząco kontekstu, np. Dobry Fotograf Ślubny Warszawa.
    • [Fotograf Ślubny Warszawa] - Dopasowanie ścisłe - Najbardziej precyzne. Reklama będzie się wyświetlać tylko pod tą dokładną frazą.

    5. Używaj wykluczeń

    Dla wyszukiwarek możesz wykluczyć słowa kluczowe, które nie pasują do twojej marki, np. Tani, ranking, słaby, itp. Możesz również wykluczyć firmy i marki z wyszukiwanych słów.
    Dla sieci reklamowych w większości przypadków warto wykluczyć treści kontrowersyjne oraz wszystkie aplikacje na telefon, które zazwyczaj generują nic nie warte lub przypadkowe kliknięcia.

    Wykluczenie treści niepasujących do marki.
    Wykluczenie aplikacji mobilnych.

    6. Wyłącz kierowanie zoptymalizowane

    W reklamach sieci reklamowej wyłącz kierowanie zoptymalizowane, które polega na wyświetlaniu reklam w innych miejscach niż ustawione, przez co może przepalić Twój budżet.

    Wyłączenie kierowania zoptymalizowanego

    7. Stosuj remarketing

    Stosowanie remarketingu, czyli reklam skierowanych do osób, które już odwiedziły naszą stronę.
    Jeśli ktoś już odwiedził Twoją stronę, jest bardziej skłonny do zakupu niż osoba, która nigdy wcześniej o Tobie nie słyszała. Dlatego warto zastosować remarketing, czyli reklamy skierowane do osób, które już odwiedziły Twoją stronę. Możesz ustawić reklamy tak, aby pojawiały się na stronach partnerów Google lub na ich platformach, tj. Youtube, Gmail. Listy remarketingowe możesz tworzyć bezpośrednio w Google Ads lub importować z innych narzędzi, np. Google Analytics. Pamiętaj, że Twoja lista musi mieć conajmniej 1000 aktywnych użytkowników, aby reklama mogła się wyświetlać, dlatego zadbaj też o ruch na stronie.

    8. Analizuj i śledź wyniki reklam

    Śledzenie wyników reklam pozwala Ci zobaczyć, co działa, a co nie. Google Ads udostępnia wiele narzędzi do analizy wyników, dzięki którym możesz sprawdzić, ile osób kliknęło w reklamę, ile osób dokonało zakupu itp. Dodatkowo podłącz Google Ads z Google Analytics, żeby mieć wgląd w statystyki Kampanii z poziomu Google Analytics.

    9. Testuj różne kombinacje reklam i słów kluczowych

    Aby uzyskać najlepsze rezultaty, warto przetestować różne kombinacje reklam i słów kluczowych. Możesz stworzyć kilka różnych reklam z różnymi nagłówkami i opisami, a następnie sprawdzić, która z nich jest najskuteczniejsza. Możesz również testować różne słowa kluczowe i sprawdzać, które z nich najlepiej odpowiadają na potrzeby Twoich odbiorców.

    10. Płać za kliknięcia

    Na początku najlepiej wybrać opcję płacenia za kliknięcia w reklamę oraz ustawić samodzielnie stawki. Jeśli nie ustawisz maksymalnej stawki za kliknięcie, możesz szybko przepalić swój budżet. Dlatego ważne jest, aby ustawić maksymalne stawki za kliknięcie dla każdej reklamy lub grup słów kluczowych. Z czasem możesz zwiększyć stawki za najlepiej działające słowa kluczowe, np o 10%. Dzięki temu będziesz mieć lepszą kontrolę nad wydatkami i unikniesz niepotrzebnego przepalenia budżetu.

    Podsumowanie

    Mam nadzieję, że te porady pomogą Ci uniknąć przepalenia pieniędzy w Google Ads i skutecznie wykorzystasz swoje reklamy do zdobycia nowych klientów i zwiększenia sprzedaży. Pamiętaj, że reklama to inwestycja, a z dobrze zaplanowanym i wykonanym planem reklamowym na pewno się ona zwróci.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Kontakt

    Kontakt